diumenge, 3 de juliol del 2022

Quality improvement made simple (29)

The Health Fountadion. Quality improvement made simple. London. The Health Fountadion. 2013 (p 44)



Parlar de qualitat vol dir que l'atenció sanitària ha de ser:

  • Segura
  • Efectiva
  • Centrada en el pacient
  • En el temps adequat
  • Eficient
  • Equitativa
Definició de qualitat

Qualitat és el grau en el que els serveis sanitaris pels individus i les posblacions incrementen la probabilitat dels resultats en salut desitjables i que són consistents amb el coneixement professional.

La qualitat estalvia diners? 
Øvretveit J (2009). Does improving quality save money? A review of evidence of which improvements to quality reduce costs to health service providers. London: the Health Foundation.

Un canvi mantingut al llarg del temps és més probable que s'aconsegueixi si hi ha implicats pacients i professionals.

Estratègies de millora de la qualitat: No one approach is better than the others.
  • Re-enginyeria de processosReferència a la re-enginyeria de processos.
  • Evidence-based codesign.
  • Lean.
  • Model for improvement. PDSA: planning, doing, studying and acting.
  • Six Sigma. Es centra en la definició dels "defectes"
  • Statistical process control.
  • Theory of constraints. A chain is only as strong as its weakest link.
  • Total quality management (TQM)
Tipus de mesures:
  • Recerca
  • Avaluació
  • Millora: Data will be "good enough" rather than perfect.
How do we know what constitutes good care? Si pacients i cuidadors s'impliquen en el procés d'avaluació pot ser que ajudin a trobar la resposta a la pregunta.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada