diumenge, 2 d’agost del 2015

Llegir perjudica seriosament la ignorància

Una petita enganxina en una de les taules de llibres del mercat de Sant Antoni deia això: "Llegir perjudica seriosament la ignorància". Tal com passa sempre (o la major part de les vegades), la frase és ben coneguda a la xarxa.


Passejar pel mercat dominical de llibres (i cromos, i tebeos, i jocs d'ordinador...) del mercat de Sant Antoni és un exemple d'anar a trobar més que no pas anar a buscar. És molt difícil anar a "buscar" un llibre concret i trobar-lo, però conserva el plaer de la sorpresa.

No em puc imaginar un món sense llibres.

Quina és la meva manera de llegir? Aprofito per repensar-hi:
  • S'ha de llegir d'una manera continuada (llegir no és una activitat del temps de lleure, llegir és fer feina).
  • S'ha de llegir fins i tot (o especialment) quan tens més feina.
  • S'ha d'aprendre a llegir a tot arreu (tinc llibres subratllats amb línies irregulars fruit dels sotractcs del llarg viatge amb autobús des de Sants a Esplugues)
  • No sé llegir sense un llapis a la ma: per subratllar, posar signes d'admiració o d'interrogació, per escriure comentaris al marge.
  • Generalment acabo els llibres que començo (però no em sento obligat a fer-ho)
  • Convé llegir sistemàticament en diverses llengües.
  • S'ha de llegir de tot (però en el meu cas he llegit molt pocs llibres de "ciència-ficció")
  • Em sembla que s'ha de llegir molta més "no-ficció" que "ficció" (enguany, de 44 llibres llegits, el 86% són de "no-ficció")...però llegir un bon relat o poesia o teatre no fa gens de mal.
  • M'agrada compartir allò que llegeixo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada