Zygmunt Bauman.
Ser creatiu vol dir assumir riscos (p 15)
Els joves europeus estan a la defensiva (p 16>)
Ens estem especialitzant i fent-nos cada vegada més i més estrets de mires (p 17)
...crèiem en la meritocràcia... però aquesta faula que amb esforç, talent i determinació potser te'n sorties ja no és així (p 19)
La nostra societat no és una fpabrica de solidaritat, és una fàbrica de descomfiança i competència (p 20)
- Qui controla el món?
ZB: Ningú, ningú (p. 20)
...el mercat no és savi i és capaç de crear uns problemes que no sabrà resoldre (p 21)
John Gray.
...a Occident hi ha un petit grup de líders extremadament maquiavèl·lics ideant els seus plans. No és cert (p 27)
La situació de la classe mitjana a tot el món serà pitjor....els oficis tradicionals de la classe mitjana, incloent-hi els metges, són insegurs (p 39)
El preu de l'individualisme és la pèrdua de la privacitat (p 40)
Agnes Heller.
...qualsevol cosa davant teu és aptab per ser pensada (p 45)
Corrents filosòfics:
- Filosofia analítica: interessada en resoldre petits problemes.
- Filosofia arqueològica : mira allò que han dit els altres sobre determinats temes.
- Filosofia tradicional (continental): Es pregunta sobre el propòsit de les coses.
El mercat és on tot es distribueix (els béns, els serveis, la ma d'obra...)... el problema és que de les relacions amb el mercat es deriven desigualtats. La cosa només pot funcionar si el mercat distribueix i l'estat redistribueix...o tenim estancament o tenim col·lapse (p 54)
Alain Touraine,
...el que és global no és l'economia, són les finances (p 62)
llibertat, igualtat i dignitat (p 63)
Hi ha dues coses importants el 1989: la caiguda del mur i Tiananmen (p 68)
Judith Butler,
Queer (trad. estrany, bord), mot per designar les minories sexuals.
La filosofia planteja la qüestió de com hem de viure (p 77)
No podem assumir que tot es mou cap a un món millor i tampoc posem assumir que, senzillament, tot es repeteix (p 79)
Saskia Sassen,
...s'ha de començar a relocalitzar l'economia (p 93)
Jeremy Rifkin
...el que necessiteu és una xarxa, no un estat federal i centralitzat (p 114)
Seyla Benhabib
...la identittat no es troba en els nostres documents legals sinó en la nostra narrativa (p 119)
Richard Sennett
...la crisi grega...la classe mitjana havia de començar a fer feines de la classe treballadora... encara estan parlant de quantitat, en comptes de qualitat (p 136)
L'artesania és la pretensió de fer una bona feina...Ara aqui, al Regne Unit, estic treballant amb metges per explotar el significat del concepte artesania en el camp mèdic...no es tracta de ser científics, sinó de ser artsans (p 137)
...no estem formant joves arquitectes a orientar-se més cap a les necessitats de la gent... s'hauríen de preocupar més pel teixit (p 139)
...el que està passant a Grècia es tracta d'una revolució majoritàriament de la classe mitjana (p 140)
Charlie Hebdo... no és expressar-se lliurement, és insultar... Era l'Església catòlica al segle XVI tan diferent de l'ISIS? (p 144)
Tzvetan Todorov.
Per a mi els pintors són pensadors (p 149)
Les ciències i les humanitats estan condemnades a ser rivals?... Heisenberg i Niels Bohr, que tenien conviccions polítiques oposades, feien la mateixa física (p 159)
George Steiner
L'única manerra de opreservar la privacitat és utilitzar les cartes, els sobres i els segells (p 166)
Paul Valéry va dir que totes les civilitzacions són mortals... entre l'agost de 1914 i el maig de 1945, setanta milions de perones -homes, dones i nens- van morir per la vuiolència (p 168)... Sabem de grans artistes i pensadors que eren a la banda de la barbàries (p 169)
El misteri de la creació és el que m'ha fascinat tota la vida... Potser el misteri final és la metàfora (p 171)
Hi ha tres grans llenguatges: el llenguiatge natural, la música i les matemàtiques (p 172)
Els meus fills viuen als Estats Units...em fa molt feliç que visquin a Amèrica perquè és l'únic lloc on els jueus tenen alguna oportunitat de sobreviure (p 173)
Cada llengua és una finestra a un nou món (p 173)
La gran pregunta que ha dominat la meva vida és: "Per què la joia filosòfica, estètica i moral ha participat en el sadisme i la inhumanitat i no els ha previngut" (p 174)
...el dia que la màquina va fer un moviment que Kaspàrov no va poder contrarestar, crec que alguna cosa fonamental va canviar (p 175)
M'aterra perdre el control...No vull ser una càrrega per a ningú. Però mentre pugui llegir un nou llibre, escoltar una nova peça de música i veure una nova peça d'art, la vida encara és molt, molt interessant (p 179)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada