The Health Fountadion. Quality improvement made simple. London. The Health Fountadion. 2013 (p 44)
Parlar de qualitat vol dir que l'atenció sanitària ha de ser:
- Segura
- Efectiva
- Centrada en el pacient
- En el temps adequat
- Eficient
- Equitativa
Definició de qualitat
Qualitat és el grau en el que els serveis sanitaris pels individus i les posblacions incrementen la probabilitat dels resultats en salut desitjables i que són consistents amb el coneixement professional.
La qualitat estalvia diners?
Øvretveit J (2009). Does improving quality save money? A review of evidence of which
improvements to quality reduce costs to health service providers. London: the Health Foundation.
Un canvi mantingut al llarg del temps és més probable que s'aconsegueixi si hi ha implicats pacients i professionals.
Estratègies de millora de la qualitat: No one approach is better than the others.
- Re-enginyeria de processos. Referència a la re-enginyeria de processos.
- Evidence-based codesign.
- Lean.
- Model for improvement. PDSA: planning, doing, studying and acting.
- Six Sigma. Es centra en la definició dels "defectes"
- Statistical process control.
- Theory of constraints. A chain is only as strong as its weakest link.
- Total quality management (TQM)
Tipus de mesures:
- Recerca
- Avaluació
- Millora: Data will be "good enough" rather than perfect.
How do we know what constitutes good care? Si pacients i cuidadors s'impliquen en el procés d'avaluació pot ser que ajudin a trobar la resposta a la pregunta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada